БоловÑролын ҮндÑÑний зөвлөлийн анхдугаар хурал өнөөдөр Төрийн ордонд болж, Ñ‚ÑƒÑ Ð·Ó©Ð²Ð»Ó©Ð»Ð¸Ð¹Ð½ дарга, Монгол УлÑын Ерөнхий Ñайд Л.Оюун-ÐрдÑÐ½Ñ Ð¾Ñ€Ð¾Ð»Ñ†Ð¾Ð¶, үг Ñ…ÑлÑв.
ТÑрбÑÑÑ€ “ЗаÑгийн Ð³Ð°Ð·Ñ€Ð°Ð°Ñ Ð‘Ð¾Ð»Ð¾Ð²Ñролын Ñалбарын багц хуулийн Ñ‚Ó©Ñлийг боловÑруулан, батлуулж, Ñрхзүйн орчныг шинÑчилÑÑн. “ÐлÑын хараа -2050” Монгол УлÑын урт хугацааны хөгжлийн бодлогын Ñхний 10 жил буюу дунд хугацааны “Ð¨Ð¸Ð½Ñ ÑÑргÑлтийн бодлого” нь хөгжлийг Ñ…Ñзгаарлагч хүчин зүйлÑийг шийдвÑрлÑхийн зÑÑ€ÑгцÑÑ ÑрдÑм мÑдлÑгийг дÑÑдÑлж, боловÑрол, шинжлÑÑ… ухааны Ñалбарын Ó©Ñ€Ñөлдөх чадварыг нÑмÑгдүүлÑÑ… зорилт дÑвшүүлÑÑн. ИнгÑÑнÑÑÑ€ 2030-2040 онд ШинжлÑÑ… ухаан, инноваци, технологийн Ñрин үеийг хамтдаа бий болгох боломжтой. Үүнд бÑлтгÑхийн тулд боловÑролын ÑиÑтемÑÑÑ ÑÑ…Ñлнє гÑлÑÑ.
“Өдгөө дÑлхийн нийгÑм, Ñдийн заÑагт цар тахлын дараах үр нөлөө, өөрчлөлтүүд гарч, ÑƒÐ»Ñ Ñ‚Ó©Ñ€, геополитикийн хувьд нÑг Ñ‚ÑƒÐ¹Ð»Ñ‚Ð°Ð°Ñ Ð¾Ð»Ð¾Ð½ туйлт болон хувьÑаж байна. Ийм ÑгзÑгтÑй цаг үед хоёр том гүрний дунд оршдог, парламентын заÑаглалтай ардчилÑан Монгол Ð£Ð»Ñ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð²Ñролын Ñалбартаа онцгой анхаарах Ñ‘Ñтой гÑв. БоловÑролын хөтөлбөрийн цөм нь дÑлхийд Ó©Ñ€Ñөлдөх чадвар ÑзÑмшÑÑн, түүх, өв Ñоёлоо мÑддÑг, монгол ÑÑтгÑлгÑÑÑ‚Ñй ÑÑ… оронч иргÑнийг бÑлтгÑÑ… нь зүйтÑй” Ñ…ÑмÑÑв. Мөн хамгийн чадварлаг Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð±Ð°Ð³Ñˆ болдог тогтолцоог бүрдүүлÑÑ… Ñ…ÑÑ€ÑгтÑйг Ерөнхий Ñайд онцоллоо.
БоловÑролын үндÑÑний зөвлөлийн дÑд дарга, БоловÑрол, шинжлÑÑ… ухааны Ñайд Л.Ðнх-Ðмгалан“Сургуулийн өмнөх болон ерөнхий боловÑролын Ñургалтын хөтөлбөрийн үзÑл баримтлал”-ын талаар танилцууллаа.
БШУЯ, БоловÑролын Ñудалгааны үндÑÑний хүрÑÑлÑн болон БоловÑролын үнÑлгÑÑний Ñ‚Ó©Ð²Ó©Ó©Ñ 2018-2022 онд хийÑÑн Ñургалтын цөм хөтөлбөрийн Ñ…ÑÑ€Ñгжилтийн Ñудалгаа, оношлох үнÑлгÑÑ, Ñурах бичгийн агуулгын шинжилгÑÑний үр дүнгүүд нь Ñургалтын хөтөлбөр, Ñурах бичигт туÑÑан агуулга нь танин мÑдÑхүйн ÑÑргÑÑн Ñанах ойлголтын түвшинд төвлөрÑөн, Ñ…ÑÑ€ÑглÑÑний болон бүтÑÑлч түвшинд анхаарал хандуулаагүй гÑÑÑн дүгнÑлтÑд хүрчÑÑ. Сургалтын хөтөлбөрийн шинÑчлÑл давтамжтай хийгдÑж ирÑÑн ч үзÑл Ñанааны хувьд “Ñудлагдахууны агуулга төвтÑй Ñургалтын хөтөлбөр” бүрÑн өөрчлөгдөхгүй байгаа талаар дурдлаа. Мөн олон улÑын дундажтай харьцуулахад бага боловÑролын түвшинд Ñудалж буй хичÑÑлийн тоо ойролцоо, Ñуурь боловÑролын түвшинд харьцангуй олон байна гÑжÑÑ.
ИрÑÑдүйн ур чадварын олон улÑын Ñудалгаагаар аналитик ÑÑтгÑлгÑÑ Ð±Ð° инновац, идÑвхтÑй Ñуралцахуй ба Ñуралцахуйн арга барил, аÑуудлыг цогцоор нь шийдÑÑ… чадвар, шүүн тунгаах, задлан шинжлÑÑ… чадвар, бүтÑÑлч ÑÑтгÑлгÑÑ Ð±Ð° ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñанаа дÑвшүүлÑÑ… чадвар, технологи Ñ…ÑÑ€ÑглÑÑ… чадвар, технологийн загварчлал ба программчлал, бÑрхшÑÑл Ñорилтыг даван туулах чадвар учир шалтгааныг ойлгох, шийдÑл, Ñанаа дÑвшүүлÑÑ… чадвар чухал байна.
БШУ-ны Ñайд Л.Ðнх-Ðмгалан БоловÑролын багц хууль батлагдÑанаар Ñургалтын хөтөлбөр, багшийн хөгжил, үндÑÑний үнÑлгÑÑний тогтолцоо, үр дүнд ÑуурилÑан Ñанхүүжилт, Ñургууль, цÑцÑрлÑгийн менежмент, заÑаглал, цахим шилжилт гÑÑÑн зургаан аÑуудал дÑÑÑ€ шинÑчлÑлт хийх боломж бүрдÑÑн гÑдгийг Ñ‚ÑмдÑглÑÑд дÑÑрх Ñудалгаануудын дүнд тулгуурлан Ñургалтын хөтөлбөрийн шинÑчлÑлийг Ñ…Ð¸Ð¹Ð½Ñ Ð³ÑлÑÑ.
ÐÐ½Ñ Ñ…Ò¯Ñ€ÑÑнд Ñургалтын хөтөлбөрийн “ХүүхÑд бүрийн авьÑає гÑÑ… ерөнхий үзÑл Ñанааг “ХүүхÑд бүрийн чадамж” байхаар туÑгаÑан. Мөн одоогийн хөтөлбөрт Ñуралцахуйн хүрÑÑ, Ñ…Ñналт-шинжилгÑÑ, үнÑлгÑÑ Ñ‚Ð¾Ð´Ð¾Ñ€Ñ…Ð¾Ð¹Ð³Ò¯Ð¹ байдаг бол ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñ…Ó©Ñ‚Ó©Ð»Ð±Ó©Ñ€Ñ‚ заавал Ñудлах хичÑÑл, Ñонгон Ñудлах хичÑÑл, хичÑÑлÑÑÑ Ð³Ð°Ð´ÑƒÑƒÑ€Ñ… үйл ажиллагаа гÑÑ… мÑÑ‚ÑÑÑ€ Ñуралцахуйн хүрÑÑг нарийвчлан, Ñуурь чадамжийн үнÑлгÑÑ, ерөнхий чадамжийн үнÑлгÑÑ, олон улÑын үнÑлгÑÑ Ð³ÑхчлÑн тодорхойлÑон ба Ñ‚Ñгш хамруулах зарчим, арга зүйг баримтлах ба Ñуралцагчийн ÑзÑмших чадамж цогцоор авч үзÑÑн” гÑв.
Ерөнхий Ñайд БоловÑролын Ñалбарын реформд ЗаÑгийн газрын манлайлал Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй, ЗаÑгийн газрын Ñ‚Ñргүүний хувьд бүх талаар дÑмжин ажиллана гÑдгÑÑ Ð¸Ð»ÑрхийлÑв. БоловÑролын хөгжил бүх зүйлийн Ñуурь учир Ñургалтын хөтөлбөрийг шинÑчлÑн боловрÑуулахдаа багш, ÑрдÑмтÑд, иргÑний нийгмийн төлөөллийн Ñанал, дүгнÑлтийг туÑгах, их өгөгдөл, математик тооцоололд тулгуурлаж, Ñамд, Ñалбар дундын ороцлоог хангаж, маш тодорхой, Ñ…ÑмжигдÑхүйц, Ñ…ÑÑ€Ñгжихүйц, хугацаатай, бодит тоо, зорилтыг дÑвшүүлж шийдвÑрлÑхийг зөвлөлийн гишүүдÑд даалгав.
БоловÑролын Ñалбарын багц хуулийн шинÑчлÑлийн хүрÑÑнд “Сургуулийн өмнөх болон ерөнхий боловÑролын Ñургалтын үзÑл баримтлал”-ыг БоловÑролын үндÑÑний зөвлөлөөр Ñ…ÑлÑлцүүлж ЗаÑгийн газрын хуралдаанаар Ñ…ÑлÑлцÑн, батална.
Сэтгэгдэл бичих